Nojatuolin verhoilu (part 1)

Käykö teille koskaan niin, että käsityöt jäävät kesken? Minulla ainakin on monta keskeneräistä pikkuhommaa odottamassa kaapin perällä. Sitten on myös tämä mieheni nojatuoli. Olen käynyt kansalaisopiston verhoilukurssilla ja tämä suuritöinen projekti etenikin hyvin mutta sitten iski joku täysi kyllästyminen. Miten saan itseni taas tämän tuolivanhuksen kimppuun?


Tuolin alkuperäinen kangas oli kulunut, likainen ja se haisi tunkkaiselta.


Mitäs sieltä vanhan tuolin sisuksista paljastuukaan?


Istuinosan runkopuu on nyt paljas ja tuolin uudistaminen voi alkaa. Huomatkaa kuinka paljon naulojen ja niittien reikiä rungossa on.


Uudet jouset on nyt sidottu kohdilleen. Tässä vaiheessa työtä on takana jo ainakin parikymmentä tuntia.

Tarina jatkuu toivottavasti pian! Pitäkää peukkuja, että pääsen taas pian tämän projektin kimppuun.

Kommentit

  1. Seurailen mielenkiinnolla, todella mielenkiintoisia kuvatuksia tuolin sisuksista! Minulla on useampikin tuoli- ja kiikkutuolivanhus, jotka kaipailisivat ehostusta. Kursseja en ole käynyt, mutta jos omaan aiheeseen liittyvän kirjan, niin kaippa sitä pärjäilisi, hih:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on myös kylmässä ollut kiikkutuolivanhus joka siirtyi nyt sisälle kuivumaan. Rikkinäiset jalakset pitäisi liimata ja uutta maalia laittaa pintaan. Tuohon verhoiluun liittyen olen lukenut kirjan Perinteinen verhoilu (Hakala, Kukkakallio, Ylönen). Ei muuta kun tuolien kimppuun! :)

      Poista
    2. Vanhasta saa kaunista, kun osaa - ja sinulta tuo tuntuu käyvän laatuun. Koitin katsella, mihin minun kirjani on mennyt, mutta toistaiseksi lymyilee hyvässä piilossa, kunhan ei olisi ollut peräti sama kirja.. Minulla olisi kaksi kiikkutuolia, joista toisen puuosat on priimaa, mutta verhoilu repsottaa ja joku jousi pojottaa peppuun, kun siinä istuu. Sitten olisi yksi tosi hyväkuntoinen, mutta vääränväriset puuosat ja kangas. Ja sitten vielä kaksi vanhaa tuolia, joista puuosat ja kaikki muukin pitäisi laittaa uusiksi ;D

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Loimen laitto kangaspuihin

Makramee kesäverhot

Makramee seinävaate