Virkattu heijastinkukka

Taas on tuo synkin ja pimein vuodenaika. Autoilijan kauhistus on mustiin pukeutunut kaduntallaaja ja tietysti ilman heijastinta. Minä olen virkannut takkiin ja laukkuun heijastinkukkia. Tuossa laukussa näkyvässä heijastimessa olen käyttänyt Nako Moonlight lankaa ja heijastavaa polyesteri kuitulankaa. Kuitua on esim. Novitan Heijastus-langassa, josta minä olen irroittanut kuidun. Heijastus on niin paksua, että siitä ei oikeen pieniä töitä saa virkattua. Tähän kukkaseen meni kuitua kolme metriä.


Virkattujen kukkien ohjeita löytyy paljon netistä. Tähän kukkaan on tehty aloituslenkki (joka kiristetään myöhemmin) ja siihen virkattu 16 kiinteää silmukkaa. Kerros suljetaan piilosilmukalla. Toinen kierros aloitetaan viidellä ketjusilmukalla ja sitten tehdään pylväs joka toiseen kiinteään silmukkaan (8 pylvästä). Pylväiden väliin tulee aina kaksi ketjusilmukkaa. Kierros suljetaan taas piilosilmukalla. Jokaiseen kahdeksaan lenkkiin virkataan yksi puolipylväs, kolme pylvästä ja yksi puolipylväs. Kierros suljetaan piilosilmukalla. Päättelyn jälkeen kukan voi kiinnittää hakaneulalla takkiin tai laukkuun.


Huom! Heijastava kuitu ei korvaa tavallista heijastinta. Tässä kuvassa huomaat, kuinka heijastin ja virkattu kukka näkyvät pimeällä.

Kommentit

  1. Toi viimeinen kuva on hyvä. Mutta onhan noi virkatutkin tyhjää parempia.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Loimen laitto kangaspuihin

Makramee kesäverhot

Makramee seinävaate